- Startside
- Kundeservice
- Købsvilkår
Brug for hjælp?
Købsvilkår
1. Om købsvilkårene
1.1 Disse købsvilkår ("Købsvilkår") gælder for alle køb, som du foretager hos Cellbes AB med organisationsnummer SE556540215201 (" Cellbes", "os" eller "vi"). Du accepterer Købsvilkårene i forbindelse med, at du gennemfører et køb hos os.
1.2 Hvis du ønsker at kontakte os, kan du henvende dig til vores kundeservice ved at sende en e-mail til kundeservice@cellbes.dk eller ved at ringe til 70 204 205.
2. Bestilling og ordrebekræftelse
2.1 For at gennemføre et køb skal du have ret til at indgå en aftale i henhold til gældende lov. Køb kan gennemføres på [www.cellbes.dk] ("Hjemmesiden"), telefon, brev eller via mail.
2.2 For at gennemføre et køb hos os skal du være myndig og have ret til at indgå en aftale i henhold til gældende lov.
2.3 Når du har gennemført dit køb, modtager du en automatisk ordrebekræftelse via e-mail, som bekræfter, at vi har modtaget din bestilling, og at vi har indgået en bindende aftale. Vi anbefaler, at du gemmer ordrebekræftelsen til evt. fremtidig kontakt med os efter dit køb.
3. Pris og information om produkter
3.1 Ved køb gælder de priser, der fremgår på tidspunktet for købet. Alle priser er angivet inklusive gældende moms. Priserne inkluderer ikke eventuelle betalings- og forsendelsesgebyrer, som er angivet separat.
3.2 Hvis prisen på et produkt eller oplysningerne om et produkt er forkerte, og du indså det eller burde have indset det på købstidspunktet, gælder prisen eller oplysningerne ikke for købet.
3.3 Vi forsøger at gengive farver og nuancer på vores produkter så nøjagtigt som muligt, men vi kan ikke garantere, at billeder på vores hjemmeside, i annoncer eller markedsføringsmateriale gengiver produktets nøjagtige udseende og egenskaber, f.eks. fordi skærmen kan påvirke farvegengivelsen.
4. Betaling
4.1 Vi tilbyder forskellige betalingsmuligheder, og du kan selv vælge, hvilken betalingsmulighed du ønsker at benytte, når du gennemfører dit køb på Hjemmesiden. Bemærk, at betalingsmulighederne er forskellige, afhængigt af om du gennemfører dit køb på Hjemmesiden, telefon eller via mail. Gældende betalingsmuligheder, vilkår og eventuelle omkostninger, fremgår altid i forbindelse med dit køb og kan også findes på vores Hjemmeside, læs mere her. Hvis du gennemfører dit køb via telefon eller via mail, får du information om betalingsmuligheder i forbindelse med købet.
4.2 Der kan blive pålagt ekstra omkostninger afhængig af den valgte betalingsmulighed. De tilgængelige betalingsmuligheder kan ændre sig over tid.
4.3 Hvis du handler på Hjemmesiden, indgår du i forbindelse med betalingen en separat aftale om betaling med vores leverandør af betalingsservice. Du kan læse alle betalingsbetingelser her.
5. Forsendelse og levering
Leveringsalternativer
5.1 Når du handler hos os, tilbyder vi forskellige leveringsalternativer. De tilbudte leveringsalternativer fremgår altid på Hjemmesiden, og inden du gennemfører dit køb. Du kan læse de fuldstændige oplysninger om vores aktuelle leveringsalternativer her.
5.2 Der kan være begrænsninger i vores leveringsalternativer, afhængigt af hvor du bor. Vi leverer f.eks. ikke til mindre øer eller andre steder, der ikke har faste broforbindelser, eller hvor globale fragtselskaber normalt ikke leverer til. Du kan læse mere om evt. yderligere begrænsninger i leveringen her.
Leveringsomkostninger
5.3 Der kan blive pålagt leveringsomkostninger afhængigt af, hvad du køber og hvilket beløb du køber for. Du kan finde oplysninger om vores aktuelle leveringsomkostninger her. Leveringsomkostningerne fremgår altid i forbindelse med dit køb.
Leveringstid
5.4 Den forventede leveringstid oplyses altid i forbindelse med dit køb.
Ikke afhentet pakke
5.5 Du er ansvarlig for at modtage eller afhente din levering i overensstemmelse med, hvad der fremgår af den vejledning, du modtager i forbindelse med bestillingen. Pakker, der ikke afhentes på postudleveringsstedet inden for den tid, der er angivet i beskeden, bliver returneret til vores lager. Vi er i disse tilfælde berettiget til at opkræve et administrationsgebyr. Du kan finde oplysninger om vores aktuelle omkostninger for ikke afhentede pakker her.
6. Tilbud, rabatkoder og gaver
6.1 Vi kan af og til tilbyde kampagner, rabatkoder, gaver og andre tilbud ("tilbud"). Sådanne tilbud gælder kun i den periode og med de betingelser, der er angivet i forbindelse med tilbuddet. Tilbuddet kan ikke kombineres med andre rabatter, medmindre det udtrykkeligt fremgår.
6.2 Du skal angive en eventuel kode eller på anden måde aktivere det aktuelle tilbud, inden du gennemfører købet for at kunne benytte dig af tilbuddet. Hvis du returnerer bestilte produkter, kan det betyde, at du ikke længere opfylder betingelserne for tilbuddet. Det kan betyde, at du skal returnere en eventuel gave eller betale for gavens værdi. I disse tilfælde kontakter vi dig.
7. Fortrydelsesret og åbent køb
Fortrydelsesret
7.1 Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra den dag, hvor du eller en person på dine vegne modtager produktet, som du har købt hos os. Fortrydelsesretten indebærer, at du har ret til at returnere varen og få det betalte beløb tilbage.
Undtagelser for visse produkter
7.2 Visse produkter er undtaget fra fortrydelsesretten. Det gælder, hvis du har brudt forseglingen på produkter, som af sundheds- og hygiejnemæssige årsager ikke kan returneres.
Værdiforringelse af brugte produkter
7.3 Når du benytter din lovbestemte fortrydelsesret på 14 dage, har du ret til at åbne emballagen og undersøge produktet i den udstrækning, der er nødvendig for at vurdere produktets karakter, egenskaber og funktion. Det betyder som udgangspunkt, at du har ret til at prøve og undersøge produktet på samme måde, som du kan gøre i en fysisk butik.
7.4 Du har ret til at fortryde dit køb mod fuld tilbagebetaling i disse tilfælde, hvis du giver os besked inden for 14 dage fra den dag, du modtog produktet. Hvis du prøver produktet i større udstrækning, end det er nødvendigt for at fastslå dets karakter, egenskaber og funktion, er vi berettiget til at fratrække et beløb for værdiforringelse. Dette vurderes ved at sammenligne produktets værdi ved returnering med den oprindelige værdi ved købet. Hvis du ønsker det fulde beløb tilbagebetalt i forbindelse med fortrydelse, anbefaler vi derfor, at du returnerer produktet i original stand og i uforandret original emballage.
Åbent køb og bytteret
7.5 Ud over den lovbestemte fortrydelsesret på 14 dage tilbyder vi åbent køb og bytteret i 30 dage fra modtagelse af leveringen. Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelses- eller bytteret efter udløbet af den lovbestemte fortrydelsesfrist på 14 dage, kan du gøre det i op til 30 dage, forudsat at produktet er helt ubrugt, i original stand og i original emballage.
Sådan fortryder du dit køb eller benytter dit åbne køb
7.6 Hvis du ønsker fortryde dit køb, skal du give os besked inden for 14 dage fra den dag, hvor du eller en person på dine vegne har modtaget eller afhentet din bestilling. Hvis de 14 dage er gået, kan du i stedet benytte din fortrydelsesret i op til 30 dage fra modtagelse af bestillingen. Du kan nemt returnere dit køb ved at bruge den medfølgende fragtseddel eller ved at kontakte vores kundeservice pr. mail til kundeservice@cellbes.dk eller pr. telefon til 70 204 205. Du kan også bruge vores fortrydelsesformular, som du finder her.
7.7 Når du har meddelt os, at du ønsker at returnere dit køb, skal du returnere produktet inden for 14 dage. Vi anbefaler, at du returnerer produktet i samme emballage, som du modtog det i, da du er ansvarlig for eventuelle skader eller tab under returforsendelsen, som skyldes, at du har været uagtsom, f.eks. ved emballering af produktet.
Returfragt
7.8 Du betaler selv returfragten på , når du returnerer et køb. Omkostningerne til returfragt bliver fratrukket det tilbagebetalte beløb. Du kan se, hvad din returnering koster her.
Tilbagebetaling
7.9 Når du har returneret dit køb, tilbagebetaler vi beløbet inden for 14 dage fra den dag, hvor du meddelte os, at du ønskede at fortryde dit køb. Vi tilbagebetaler dog ikke beløbet, før vi har modtaget produktet, eller du har dokumenteret, at du har sendt det til os. Husk, at du er ansvarlig for eventuelle skader eller tab under returforsendelsen, som skyldes, at du har været uagtsom.
7.10 Vores tilbagebetaling omfatter eventuelle forsendelsesomkostninger, som du har betalt i forbindelse med købet, hvis du returnerer hele ordren. Det gælder dog kun omkostningerne for standardforsendelse. Ekstra forsendelsesomkostninger som følge af, at du har valgt et dyrere leveringsalternativ, refunderes ikke.
7.11 Tilbagebetaling til dig sker med samme betalingsmetode, som du valgte ved købet, medmindre andet er aftalt.
8. Reklamation
8.1 Hvis dit produkt er fejlbehæftet, har du ret til at reklamere over det fejlbehæftede produkt i henhold til den obligatoriske forbrugerbeskyttelseslov i det land, hvor du har din faste bopæl.
8.2 Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, kan du henvende dig til vores kundeservice ved at sende en e-mail til kundeservice@cellbes.dk eller ved at ringe til 70 204 205. Vores reklamationsadresse er Ryssnäsgatan 2, 504 64 Borås, Sweden.
9. Vores forpligtelser
Vi er ikke ansvarlige for skader forårsaget af uforudsete omstændigheder uden for vores kontrol, såsom krig, strejker, pandemier eller naturkatastrofer, som vi ikke med rimelighed kunne have forudset (Force Majeure). Hvis vi på grund af force majeure er forhindret i at opfylde vores forpligtelser i henhold til aftalen eller disse købsvilkår, har du ret til at fortryde aftalen i henhold til ufravigelig forbrugerlovgivning.
10. Om disse købsvilkår
Disse købsvilkår skal fortolkes og anvendes i henhold til svensk lov. Hvis en bestemmelse i disse købsvilkår anses for at være ugyldig eller ikke kan håndhæves af en kompetent domstol, myndighed eller alternativ tvistløsningsorgan, er de resterende dele af den bestemmelse og alle andre bestemmelser i disse købsvilkår stadig gyldige og kan fuldt ud håndhæves i overensstemmelse med gældende lov. Du har altid de ufravigelige forbrugerrettigheder, der gælder i det land, hvor du har din faste bopæl. Intet i disse købsvilkår skal fortolkes som en begrænsning af sådanne rettigheder.
11. Spørgsmål, reklamationer eller tvister
11.1 Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller reklamationer i forbindelse med dit køb. Du kan nemt kontakte os via de kontaktoplysninger, der fremgår i begyndelsen af disse købsvilkår.
11.2 Du har ret til at få en eventuel tvist prøvet af et alternativt tvistløsningsorgan. Du kan få adgang til det alternative tvistløsningsorgan i dit land, ved at klikke her.
11.3 Som privatperson har du også mulighed for at klage via EU’s onlineplatform til løsning af tvister, som du finder her.
11.4 Uanset hvad der er angivet herover, kan evt. tvister også afgøres ved alle kompetente domstol i det land, hvor kunden har bopæl.
_______________________
Købsvilkårene er vedtaget af Cellbes AB den 2025-01-17.